UNOPA şi Institutul 'Matei Balş' au lansat campania "HIV Street Art"

on .

 

 

 

Vineri, 10 ianuarie, a fost lansată o campanie naţională de informare, educare şi conştientizare a importanţei testării HIV, care se va derula pe o perioadă de un an, de către UNOPA, Institutul Naţional de Boli Infecţioase şi Fundaţia 'Prof. Dr. Matei Balş'.

"Lecţia învăţată trebuie să fie aceea de a ne proteja pentru a evita riscul de infectare. 'HIV Street Art' va porni în caravană în alte oraşe mari din ţară.

Caravana va poposi câte trei zile în fiecare oraş, în zone pietonale cu trafic important şi va desfăşura tot felul de activităţi de informare la faţa locului. Voluntari UNOPA vor fi prezenţi şi vor oferi detalii despre panourile expuse, transmiţând mesajele campaniei şi oferind flyere cu informaţii pentru tineri", a declarat preşedintele Uniunii Naţionale a Organizaţiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA, Iulian Petre.
La rândul său, managerul Institutului "Matei Balş", Adrian Streinu-Cercel, a subliniat importanţa testării la timp a celor cu risc de expunere la infectarea cu virusul HIV.
"În acest moment arta stradală începe să-şi spună cuvântul şi ceea ce ne dorim să transmitem astăzi este un semnal cât se poate de clar, şi anume că HIV în momentul de faţă reprezintă o infecţie cronică, asociată cu o boală de lungă durată, care cunoaşte un tratament bine pus la punct şi care tratament generează o speranţă de viaţă egală cu a unui pacient care nu este bolnav de HIV. Asta înseamnă că dacă o persoană se testează şi este diagnosticată ca fiind pozitivă, are acces la servicii de sănătate de cea mai bună calitatea în România şi, mai mult decât atât, poate să îşi formeze o familie, să aibă copii sănătoşi, să ducă o viaţă absolut normală. Asta cu o singură condiţie: să se testeze la timp. Testarea tardivă evident că duce la compromiterea acestor deziderate", a subliniat Streinu-Cercel.

Potrivit reprezentanţilor UNOPA, arta urbană a fost aleasă drept instrument de transmitere a mesajului campaniei pentru că prin imagini vizuale mesajul este mai accesibil şi mai de impact, arta urbană, sub toate formele ei, de la graffiti, street dance, până la teatrul de stradă, identificându-se cu publicul-ţintă.
Astfel, "HIV Street Art" se adresează atât tinerilor expuşi la risc - cei care au contacte sexuale neprotejate, au multipli parteneri sexuali, sunt homosexuali, sunt consumatori de droguri injectabile, şi-au făcut tatuaje sau au avut de curând boli cu transmitere sexuală (BTS) -, cât şi tuturor celorlalţi tineri, care trebuie să ia decizii în cunoştinţă de cauză.

"'HIV Street Art' este, de fapt, o Poveste! Povestea unei tinere infectate cu HIV! Această poveste este transpusă, cu ajutorul graffiti, pe 5 panouri care ilustrează etapele vieţii tinerei, de la comportamentul la risc, testare, aflarea diagnosticului, stigmatizarea şi autoizolarea şi până la acceptarea bolii şi a tratamentului care o vor duce către o viaţă normală, cu o familie fericită şi cu copii sănătoşi", subliniază UNOPA.

Sursa: AGERPRES

 

 

 

 

Posta Medicala - stiri din sanatate, articole scrise de medici si informatii medicale pentru sanatatea ta!