Au reclamat atitudinea necorespunzătoare a cadrelor medicale

on . . Accesări: 3617

Aproape 200 de reclamaţii sunt primite trimestrial la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Constanţa, de la pacienţi, faţă de atitudinea necorespunzătoare a cadrelor medicale din spitale şi cabinete medicale. Un număr de 75% dintre reclamaţii se referă la perioada lungă care trece de la prezentarea pacientului la unitatea sanitară şi până la preluarea lui de către cadrele medicale. Directorul CJAS, Liviu Mocanu, a declarat că în cazul unei urgenţe diagnosticul pacientului trebuie stabilit în cel mult 10-15 minute de la prezentarea acestuia la spital.
 Potrivit reprezentantului CJAS, atitudinea necorespunzătoare a unor cadre medicale este o problemă care "ne macină pe toţi", dar pe care CJAS nu o poate rezolva pentru că nu are pârghiile legale necesare pentru a-i putea "lovi" pe cei care au un astfel de comportament. "Cred că ar fi bine ca angajarea personalului medical să se facă, iniţial, pe o perioadă determinată de timp, nu nedeterminată cum se face acum. O altă soluţie ar fi introducerea în contract a unor indicatori de calitate pentru actul medical şi să se poată acţiona pe loc dacă se constată nereguli. În prezent, legislaţia muncii ţine cu cel care greşeşte", a afirmat directorul CJAS Constanţa. /Rompres/

Posta Medicala - stiri din sanatate, articole scrise de medici si informatii medicale pentru sanatatea ta!