Aproape 200 de reclamaţii sunt
primite trimestrial la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS)
Constanţa, de la pacienţi, faţă de atitudinea necorespunzătoare a cadrelor
medicale din spitale şi cabinete medicale. Un număr de 75% dintre reclamaţii se
referă la perioada lungă care trece de la prezentarea pacientului la unitatea
sanitară şi până la preluarea lui de către cadrele medicale. Directorul CJAS, Liviu
Mocanu, a declarat că în cazul unei urgenţe diagnosticul pacientului trebuie
stabilit în cel mult 10-15 minute de la prezentarea acestuia la spital.
Potrivit reprezentantului CJAS, atitudinea necorespunzătoare a unor cadre medicale este o problemă care "ne macină pe toţi", dar pe care CJAS nu o poate rezolva pentru că nu are pârghiile legale necesare pentru a-i putea "lovi" pe cei care au un astfel de comportament. "Cred că ar fi bine ca angajarea personalului medical să se facă, iniţial, pe o perioadă determinată de timp, nu nedeterminată cum se face acum. O altă soluţie ar fi introducerea în contract a unor indicatori de calitate pentru actul medical şi să se poată acţiona pe loc dacă se constată nereguli. În prezent, legislaţia muncii ţine cu cel care greşeşte", a afirmat directorul CJAS Constanţa. /Rompres/
Potrivit reprezentantului CJAS, atitudinea necorespunzătoare a unor cadre medicale este o problemă care "ne macină pe toţi", dar pe care CJAS nu o poate rezolva pentru că nu are pârghiile legale necesare pentru a-i putea "lovi" pe cei care au un astfel de comportament. "Cred că ar fi bine ca angajarea personalului medical să se facă, iniţial, pe o perioadă determinată de timp, nu nedeterminată cum se face acum. O altă soluţie ar fi introducerea în contract a unor indicatori de calitate pentru actul medical şi să se poată acţiona pe loc dacă se constată nereguli. În prezent, legislaţia muncii ţine cu cel care greşeşte", a afirmat directorul CJAS Constanţa. /Rompres/