Tipul de hrană ar duce la modificarea genelor (studiu)

O echipă de cercetători britanici a realizat o descoperire revoluționară despre efectele ingerării nutrienților, care ar putea duce la modificarea funcționării celulare și, implicit, a producerii proteinelor, fapt ce ar influența direct genele, informează AGERPRES.

Alimentația este adesea incriminată pentru apariția multor boli, un regim echilibrat putând evita anumite patologii.

Alimentele joacă un rol protector împotriva unor boli — este un lucru demonstrat și știut de multă vreme. Astfel, acizii grași ar fi buni pentru inimă și creier, fructele și legumele asigură o protecție împotriva unor forme de cancer și, invers, unele alimente consumate în cantități prea mari pot fi nocive. Este cazul, de exemplu, al cărnii roșii sau al felurilor de mâncare prea dulci.

Cercetarea a mai făcut un pas în acest sens. Într-un studiu publicat în Nature Microbiology, oameni de știință de la Universitatea Cambridge și de la Francis Crick Institute din Londra arată că hrana influențează direct funcționarea genelor, descoperire revoluționară pe care britanicii o explică.

Genele sunt segmente de ADN care furnizează un cod ce permite celulelor să alimenteze cu proteine fiecare colț al corpului. Proteinele ajută celulele să își îndeplinească corect rolul de asigurare a energiei în viața de zi cu zi și în situații de criză, când corpul suferă o agresiune.

Continuarea articolului pe Agerpres.