O descoperire legată de cancerul pancreatic va permite îmbunătăţirea tratamentului

Potrivit unui studiu publicat în revista Nature, oameni de ştiinţă australieni au descoperit că tumorile din pancreas prezintă diferenţe genetice, fapt ce permite dezvoltarea de tratamente personalizate pentru pacienţii cu acest tip de cancer.

Studiul a analizat genomul tumorilor la un număr de 100 de pacienţi, furnizând o hartă detaliată a întregii structuri genomice a tumorii.

Co-liderul grupului de cercetare, profesorul Andrew Biankin, care a condus lucrările la Institutul de Cercetari Medicale Garvan în colaborare cu Universitatea Queensland, a declarat că tumorile difereau prin aranjamentele lor genetice iar această descoperire a fost cheia pentru un tratament mai personalizat pentru pacienţii ale căror tumori pancreatice au genom "instabil".

Cercetătorii au declarat că o anumită categorie de medicamente pentru chimioterapie, care deteriorează ADN-ul tumorii şi care sunt utilizate pentru a trata unele tipuri de cancer de sân, pot acţiona şi în cazul tumorilor pancreatice cu gene instabile, notează Xinhua.

Echipa de cercetători australieni va utiliza aceste descoperiri la proiectarea unui studiu clinic care să ofere pacienţilor tratamente ţintite în funcţie de specificul maladiei.

Cancerul pancreatic este a patra cauză de deces prin cancer pe plan mondial.

Citeste si...