Antibiotice Iaşi estimează pentru acest an o creştere a exporturilor de peste 10%

on . . Accesări: 2155

 

 

 

Conform unui raport emis de Bursa de Valori Bucureşti, producătorul de medicamente Antibiotice Iaşi, deţinut de Ministerul Sănătăţii, ar putea înregistra o creştere de peste 10% a exportului.

Compania este unul dintre marii exportatori de pastile ai României, livrările sale externe atingând 26,9 milioane de dolari în 2013, în creştere cu 34% faţă de 2012, când cifra de afaceri realizată la extern era de 20,07 milioane de dolari.


'Antibiotice este prezentă pe 80 de pieţe externe. Cele mai mari pieţe externe sunt SUA, Africa de Nord, Europa, Rusia - CSI şi Orientul Mijlociu. Creşterea de anul trecut a fost determinată atât de evoluţia pozitivă a exportului de Nistatină (substanţă activă ce intră în componenţa unor altor produse - n.r), pentru care Antibiotice a devenit lider mondial, dar mai ales de o dezvoltare semnificativă a exportului de forme farmaceutice finite", a spus directorul general al Antibiotice, Ioan Nani.
Compania din Iaşi este prezentă de mult timp pe pieţele externe, în anii '80, spre exemplu, exportând 50% din producţie (substanţe active). În SUA a intrat în 2002, după ce a primit aprobările pentru a exporta Nistatină pe această piaţă, iar din 2011 a început să exporte produse finite (peniciline). În 2013, exporturile au reprezentat aproximativ 30% din cifra de afaceri totală.

Potrivit lui Nani, principalele avantaje ale exporturilor sunt rentabilitatea superioară celei realizate pe piaţa internă şi durata de încasare a livrărilor care este mult mai mică faţă de piaţa internă. Un alt atu al exporturilor este reprezentat de faptul că nu sunt taxate prin clawback (o taxă ce se aplică pe vânzările de produse pe care statul român le compensează).

Antibiotice, ca şi alţi producători români, caută să-şi consolideze exporturile, în condiţiile în care piaţa internă este tot mai dificilă. State, precum SUA, sunt foarte atractive, deoarece pot genera rate de profit şi de 40%, dar sunt şi foarte dificile. Autorităţile de reglementare (FDA - Food and Drug Administration) impun condiţii de producţie foarte stricte, iar nerespectarea acestora atrage scoaterea produselor de pe piaţă, care extrem de greu ar mai fi recâştigată.
"Principalele pieţe noi pe care Antibiotice a intrat în anul 2013 sunt cele din Orientul Mijlociu, în special pieţele Libiei şi Irakului, pieţe emergente care s-au liberalizat după situaţia politică incertă şi conflictele din zonă. De asemenea, au fost demarate proiecte importante pe pieţele Europei de Vest şi Central - Estice, precum şi pe pieţe din fosta zonă Rusia - CSI", a mai spus Nani.
În total, exporturile de medicamente ale României nu trec de 150 - 200 milioane euro anual, fiind mult mai reduse comparativ cu importurile, care sar de 2 miliarde euro.
De anul acesta, România ar putea pierde un exportator, după ce GlaxoSmithKline a anunţat că vrea să vândă fabrica Europharm de la Braşov şi, dacă nu găseşte cumpărător, vrea să o închidă.

Pentru 2014, Nani spune că are în vedere dezvoltarea atât pe pieţele din Uniunea Europeană, Australia, dar şi pe alte pieţe emergente.
"În 2014, vom demara livrarea a două produse cardiovasculare în Federaţia Rusă. Tot anul acesta vom începe livrările pe piaţa Franţei pentru un produs din gama antiinfecţioase în două doze pe baza unui parteneriat cu o importantă companie europeană. De asemenea, au fost stabilite contracte comerciale pentru dezvoltarea exporturilor în zona ex-iugoslavă şi pe pieţele din Asia Centrală - Uzbekistan, Turkmenistan - începând cu acest an", a precizat Nani.
Managerul a adăugat că planul de dezvoltare arată că cifra de afaceri de la export se va dubla în perioada 2016 - 2020.

'În 2014, vom demara livrarea a două produse cardiovasculare în Federaţia Rusă. Tot anul acesta vom începe livrările pe piaţa Franţei', a mai spus Ioan Nani.
Pe piaţa internă, Antibiotice se află pe locul 11 în topul celor mai mari jucători, cu o cotă de piaţă de 2,5% (în perioada octombrie 2012 - septembrie 2013), potrivit datelor companiei de analiză şi studii de piaţă Cegedim România.
La nivelul întregii companii, vânzările producătorului au crescut cu 1,15% în primele nouă luni ale anului 2013, până la 217 milioane de lei (49 de milioane de euro) datorită exporturilor.

Compania are în portofoliu branduri precum Eficef, AmpiPlus, Oxacilină, Nistatină, Tetraciclină HCL, Kanamicină, Moldamin, dar şi altele.
Cei mai mari producători locali de medicamente sunt Terapia, Europharm, Antibiotice, Sandoz, Zentiva, Gedeon Richter România, Biofarm.

Sursa: AGERPRES

 

 

 

Posta Medicala - stiri din sanatate, articole scrise de medici si informatii medicale pentru sanatatea ta!